• Home
  • 6 powodów, dlaczego warto zacząć ćwiczyć choć 15 minut dziennie

 

Idzie wiosna, jeżeli chcesz schudnąć, ale nie wiesz, jak zabrać się do ćwiczeń, bo źle Ci się kojarzą, 15 – minutowe treningi mogą okazać się rozwiązaniem, którego szukasz. Dzięki nim zejdziesz w końcu z kanapy, a wymówki, że nie masz ani czasu ani siły na ćwiczenia, pójdą w zapomnienie. Jednak plusów takiego szybkiego treningu jest jeszcze więcej, oto i one:

Po pierwsze

Jeżeli wydaje Ci się, że 15 minut treningu to za mało, żeby w ogóle zawracać sobie nim głowę, pomyśl, że 15 minut ćwiczeń robionych systematycznie, codziennie przez tydzień daje już 1h i 45min ruchu. 15 – minutowy trening robiony codziennie przez miesiąc, daje już w sumie aż 7h treningu! To na pewno dużo więcej niż 0minut w ciągu dnia, tygodnia czy miesiąca.

Po drugie

Dla tych, którzy mają mało czasu i często to on stanowi wymówkę, 15 – minutowy trening może być rozwiązaniem nie tylko dlatego, że trawa tylko 15min, ale też dlatego, że dla 15minut faktycznie nie ma sensu wychodzić z domu na drugi koniec miasta do fitness clubu i marnować kolejnych minut na dojazd. Taki trening można zrobić samemu na dworze, pod domem – po prostu się przebiec, albo pójść na szybki marsz z kijami lub bez nich, albo można znaleźć wiele ciekawych, bardzo krótkich treningów w Internecie.

Po trzecie

Dobierz intensywność treningu do samopoczucia. Kiedy ćwiczysz sama – sama możesz decydować, czego potrzebujesz. Poszukaj różnych treningów w Internecie, na różne okazje. Kiedy chcesz się pobudzić, wybierz coś bardziej aerobowego, kiedy czujesz się zmęczona i zestresowana, postaw na rozciąganie. Spraw, by te 15 minut kojarzyło Ci się jak najlepiej! Nie masz cierpieć i leczyć zakwasów następny tydzień po wysiłku. Masz przekonać się, że robiąc jeden mały krok, można zmienić bardzo wiele na lepsze!

Po czwarte

Dzięki takim krótkim treningom przekonasz się, jak wiele dają ćwiczenia. Już po 15 minutach można poczuć fantastyczny przypływ energii albo zrelaksować się po trudnym dniu w pracy. To, na czym zależy nam najbardziej to na psychice, a dzięki tej krótkiej pracy, którą wykonasz dla swojego ciała, Twoja samoocena też się podniesie. To cudowne uczucie, pomyśleć, że sprostało się swoim oczekiwaniom, bo to pozwala budować pewność siebie. Poczujesz, że zadbałaś o siebie i zrobiłaś coś dobrego dla siebie samej!

Po piąte

Codziennie możesz ćwiczyć inna partię ciała. Codziennie możesz próbować innych ćwiczeń; zwykłego aerobiku, ćwiczeń z piłką, z taśmą, na rollerze, czy z hantlami. Możesz próbować jogi, Pilatesu czy elementów Tai Chi. Dzięki tej różnorodności, po pewnym czasie, odkryjesz, co daje Ci najwięcej energii i przyjemności. Bo to właśnie przyjemnością a nie chęcią zgubienia oponki, musisz się kierować, jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć regularnie. Tylko wtedy zbędne kilogramy oraz modelowanie sylwetki, odbędzie się, jakby „samo”, bez wysiłku.

Po szóste

Wykonując te małe kroki codziennie, na przykład przez miesiąc, zaczniesz wyrabiać w sobie nowy nawyk. Kiedy powtarzamy coś regularnie, powoli staje się to elementem naszego dnia. Po prostu wejdzie Ci w krew, że ćwiczysz. Treningi przestaną kojarzyć Ci się z koszmarem, który wymaga wiele czasu i poświęceń, ale zobaczysz jak zbawienne potrafią być dla ciała i umysłu.

5 1 vote
Article Rating
Share:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments